• Dé Opleider voor Ondernemende Mediators

Hoe Werf Je Klanten Tijdens Een Mediation Informatiegesprek

Je Mediation Opleiding is afgerond. En je hebt zin om aan de slag te gaan. Of misschien ben je al gestart als mediator. Je hebt misschien al een aantal informatiegesprekken gevoerd die nou bepaald niet echt een succes waren. Je wilt je verdiepen hoe je beter een informatiegesprek kunt voeren. Want zonder klanten immers geen bedrijf.

  • Interactieve en zeer praktische training
  • “Doen” staat centraal
  •  147,- excl. BTW
Hoe Bindt Je Klanten Tijdens Een Mediation Informatiegesprek

Hoe Werf Je Klanten Tijdens Een Mediation Informatiegesprek 

Je hebt een Mediation Opleiding met succes afgerond en je staat in de startblokken. Je kunt gewoon niet wachten om aan de slag te gaan.

Ineens is daar het moment, er komt een (allereerste) aanvraag binnen via je website of je telefoon gaat en je hebt een klant aan de lijn………! SLIK! Je adrenaline stijgt, nu gaat het echt gebeuren! De volgende gedachten gaan door je hoofd:

  • Weet ik wel genoeg?
  • Wat gaat de opbouw van mijn gesprek worden?
  • Had ik maar een checklist.
  • Heb ik alles echt op orde?
  • Waar ga ik het gesprek voeren?
  • Welke onderwerpen mag ik beslist niet vergeten?
  • Wat als de klant weerstand heeft?
  • Hoe rond ik het gesprek af?
  • Hoe zet ik de principes van know, like and trust in?

“Verkopen…..is niet zo mijn ding”

Want eerlijk is eerlijk, dit is ook het moment waarin je toch je mediationtraject gaat verkopen. En daar begint voor (startende) mediators vaak de stress. Verkopen… hmmmm?

Veel mediators vinden het namelijk ontzettend moeilijk om tot een “deal” komen in het informatiegesprek, zodat klanten JA zeggen op het mediationtraject. Voor veel mediators zelfs een “gehate” vaardigheid en tegelijkertijd de aller-allerbelangrijkste!

Mediators willen graag mensen helpen en vinden het lastig om daar (goed) geld voor te vragen. Juist omdat mensen aan hun tafel vaak in een moeilijke fase zitten. De kunst is dan ook om te verkopen vanuit je hart!

“Tegenwoordig ben ik niet meer bezig met ‘verkopen’ en zie het ook niet meer als noodzakelijk kwaad. Ik voer nu het gesprek waarvan ik weet dat ik er voor mijn klant ben. Zuiver en vanuit mijn hart.” – Reactie cursist AMV

Tijdens deze praktische en interactieve dag gaan we aan de slag om structuur aan te brengen in een informatiegesprek, zodat jouw eerste klant straks echt een feit is.

“WHEN YOU ARE IN BUSINESS, YOU ARE IN SALES”

Na de Workshop weet je:

  • Hoe je een informatiegesprek kunt opbouwen.
  • Hoe jij het gesprek optimaal op belangen kunt sturen en hoe je om kunt gaan met weerstand.
  • Hoe je de essentie in het gesprek kunt achterhalen.
  • Hoe je het gesprek efficiënter kunt voeren.
  • Hoe je structuur aanbrengt in een informatiegesprek.
  • Hoe je beter de klant aan je kunt verbinden.
  • Hoe je bezwaren kunt overwinnen en je slagkracht kunt vergroten door het verkrijgen van relevante informatie.

Uiteindelijk ben je beter in staat de klanten met de juiste argumenten te overtuigen, zodat ze vol vertrouwen bij jou het mediationtraject starten. Je bent in staat je informatiegesprek moeiteloos én met meer plezier en resultaat te voeren.

De Workshop wordt gegeven door:

Erik Baijens en Marjon de Vroomen.

“Veel mensen kennen ons als de bevlogen trainers en ondernemers.
Naast AMV-Opleidingen zijn wij sinds 2003 ook de oprichter van een landelijk werkende scheidingspraktijk. “We delen onze kennis én ervaring binnen onze scheidingspraktijk nu ook met jou!”

Mijn Eerste Klant
Ook wij zijn begonnen met een eerste klant en ik kan je vertellen dat dat gesprek niet echt lekker liep. Het leek meer een spreekbeurt. Zonder echt aan te sluiten bij de klanten, dreunde ik het riedeltje op wat ik destijds had geleerd en had voorbereid, want ik was als de dood dat ik ook maar iets zou vergeten tijdens het gesprek. Wat natuurlijk ook gebeurde!

Ik was compleet uit verbinding en eerlijk is eerlijk dat voelen klanten natuurlijk aan. Er was onvoldoende vertrouwen en draagvlak om bij mij de mediation te doen. Logisch!

First things First

Het moment dat de eerste klanten echt volmondig ja zeiden staat mij nog zó voor de geest. Toen begonnen er weer andere radertjes in mijn hoofd te ratelen. EUH…..hoe ga ik nu verder met het traject? Want dan gaat het inventarisatiegesprek starten hahaha.

Maar goed first things first……eerst goed worden in het voeren van een informatiegesprek zodat mensen alle vertrouwen in jou als mediator hebben en met jou door willen gaan!

Jij als Mediator
Want als jij weet en tot in je tenen voelt dat je écht van waarde bent dan voelt een ander dat ook en dan ben je magisch aantrekkelijk. Dat schept vertrouwen bij mensen, dan gaan ze met je mee. En dan zul je ál die mensen kunnen helpen waarvoor jij juist mediator bent geworden. Simpeler dan dat kunnen wij het niet voor je maken!

Jouw Succes is ons Succes
Wij staan bekend om onze resultaatgerichtheid en doen geen dingen die niets opleveren. Wij willen per se dat onze cursisten goed resultaat halen. Dat vinden wij belangrijk omdat dat ook op ons afstraalt. Jouw succes is ons succes. Wij houden niets voor je achter en delen ongelimiteerd al onze kennis met jou.

We zullen onbelangrijke details overslaan en ons alleen richten op datgene wat je nodig hebt om een informatiegesprek goed te voeren zodat jij hierin meer vertrouwen krijgt. Dit gaat zorgen voor meer klanten, meer groei, meer omzet!

Wij beloven je, je gaat écht met veel inspiratie én structuur naar huis.

“ZAKELIJK SUCCESVOL ZIJN EN NIET VERKOPEN GAAN HELAAS NIET SAMEN”

Deze eendaagse training is van 10:00 uur tot 16.00 uur.

Voor iedere mediator die een succes wilt maken van zijn of haar mediationpraktijk.

Woensdag 18 Oktober – Locatie: Moerbei 9a Hardinxveld-Giessendam

Je betaalt voor de trainingsdag 127,- exclusief BTW.
Dit bedrag is inclusief thee, koffie en lunch.

PE-Punten zijn in aanvraag.

Inschrijven Workshop Klanten werven tijdens een Mediationgesprek

Klanten Werven Tijdens Een Informatiegesprek

147,-
excl. BTW
“ZAKELIJK SUCCESVOL ZIJN EN NIET VERKOPEN GAAN HELAAS NIET SAMEN”
Schrijf je nu in!

Eerst volgende startdatum:

18 oktober 2017

 

Advies nodig?

Anderen bekeken ook

kleine groepen

praktisch en resultaatgericht

no-nonsense

ambities maken verschil